Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.

Spoedaanvraag energie

100% groene stroom en (groen) gas van DELTA

Wil je energie aanvragen voor je nieuwe huis? Of zoek je met spoed een energieleverancier voor je nieuwe of je huidige woning? Wij kunnen je helpenmet een spoedaanvraag energie! Hoe snel dat geregeld is hangt wel af van een aantal factoren. In veel gevallen kunnen we de aanvraag voor de spoedlevering voor energie binnen 24 uur voor je verwerken.

Wat is een spoedaanvraag?

Wanneer je een spoedaanvraag doet voor energie, dan betekent dit dat je met spoed gas en licht wilt ontvangen voor je woning. In de praktijk wordt de energie dan binnen 14 dagen geleverd. Een nadeel is, dat je dan meestal geen gebruik meer kunt maken van de 14 dagen wettelijke bedenktijd, en je het contract niet meer kunt opzeggen binnen die periode zonder kosten. In sommige gevallen kun je het contract nog wel annuleren binnen die eerste twee weken, maar dan ben je wel verplicht om alle verbruikte energie te betalen.

Wanneer dien je een spoedaanvraag in?

Je kunt onder meer een spoedaanvraag indienen bij een verhuizing. In dat geval vul je op het aanvraagformulier de datum van de sleuteloverdracht in. Dat is altijd een datum in de toekomst. Geef je niet aan dat het om een verhuizing gaat? Dan duurt de aanvraag vaak 4 tot 7 weken. Bij een verhuizing wordt de aanvraag meestal met spoed verwerkt. Wij vragen dan wel om een kopie van het koop- of huurcontract.

Spoedaanvraag bij verhuizing

Als je gaat verhuizen, dan is het niet altijd noodzakelijk om een spoedaansluiting voor energie aan te vragen. Vaak is een gewone aanvraag al genoeg. Dat komt omdat er in veel gevallen op je nieuwe adres nog steeds energie wordt geleverd door de netbeheerder. Wanneer de oude bewoners verhuizen, wordt het gas en het licht meestal niet onmiddellijk stopgezet. De nieuwe bewoner ontvangt vaak wel een brief met de mededeling dat hij of zij voor een nieuwe energieleverancier moet zorgen en de datum wanneer dat gebeurd moet zijn. Heb je deze brief met datum al ontvangen? Zet je gewone aanvraag dan om in een spoedaanvraag.

Spoedaanvraag op hetzelfde adres

Doe je een spoedaanvraag op hetzelfde adres en ben je nog niet afgesloten? Dan gaan wij er meestal wel van uit dat je problemen hebt gehad met je vorige leverancier. Daarom toetsen wij je betaalgedrag of we vragen je om een waarborgsom. De hoogte van die borg (maximaal 500 euro) is verschillend per energieleverancier. Je krijgt je borg terug bij de eindafrekening.

Energie met spoed aanvragen bij DELTA Energie

Ook bij ons kun je dus met spoed energie aanvragen. Wij leveren de energie meestal binnen 24 uur. Dit geldt ook als je wel bent afgesloten. Neem in dat geval eerst contact op met je netbeheerder, want zij kunnen je vertellen wat je precies moet doen. Moet je vervolgens met spoed een energieleverancier kiezen en/of een aanvraag doen voor gas en licht? Bel dan met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder met je spoedaanvraag.

Voordat we met spoed energie kunnen aansluiten als je bent afgesloten, toetsen we nog wel je betaalgedrag. Als dat positief is, dan kunnen we je aanvraag vaak nog dezelfde dag verwerken zonder borg. Is de uitslag negatief? In dat geval vragen we je wel om een waarborgsom. Wanneer je die hebt betaald, gaan we verder met je aanvraag voor de spoedlevering van energie. De borg ontvang je terug bij je jaarafrekening.

Dus wil je met spoed energie aanvragen bij DELTA Energie? Neem dan telefonisch contact met ons op door te bellen naar 0118 22 55 00.

Het afsluiten van een contract met vaste prijzen via onze website is tijdelijk niet mogelijk

Vanwege de hoge energieprijzen is het nu niet aantrekkelijk om over te stappen en een contract voor langere tijd met vaste prijzen te kiezen. Daarom is ons aanbod tijdelijk niet op onze website beschikbaar.

Meer achtergrond over de huidige energieprijzen vind je hier:
Stijgende energieprijzen wat betekent dat voor jou?

De goedkoopste energie is de energie die je niet verbruikt. Energie besparen is dus altijd goed! Ontdek hier onze energiebesparingstips.

Later overstappen?

Op een later moment overstappen? Meld je aan voor onze overstapwekker en we nemen contact met je op zodra het wél een goed moment is om over te stappen.

Klantenservice

Wij zijn op werkdagen tussen 08:30 uur en 17:00 uur bereikbaar. Ga naar de servicepagina.

Wat onze klanten zeggen