Wanneer dien je een spoedaanvraag in?
Je kunt onder meer een spoedaanvraag indienen bij een verhuizing. In dat geval vul je op het aanvraagformulier de datum van de sleuteloverdracht in. Dat is altijd een datum in de toekomst. Geef je niet aan dat het om een verhuizing gaat? Dan duurt de aanvraag vaak 4 tot 7 weken. Bij een verhuizing wordt de aanvraag meestal met spoed verwerkt. Wij vragen dan wel om een kopie van het koop- of huurcontract.
Spoedaanvraag bij verhuizing
Als je gaat verhuizen, dan is het niet altijd noodzakelijk om een spoedaansluiting voor energie aan te vragen. Vaak is een gewone aanvraag al genoeg. Dat komt omdat er in veel gevallen op je nieuwe adres nog steeds energie wordt geleverd door de netbeheerder. Wanneer de oude bewoners verhuizen, wordt het gas en het licht meestal niet onmiddellijk stopgezet. De nieuwe bewoner ontvangt vaak wel een brief met de mededeling dat hij of zij voor een nieuwe energieleverancier moet zorgen en de datum wanneer dat gebeurd moet zijn. Heb je deze brief met datum al ontvangen? Zet je gewone aanvraag dan om in een spoedaanvraag.
Spoedaanvraag op hetzelfde adres
Doe je een spoedaanvraag op hetzelfde adres en ben je nog niet afgesloten? Dan gaan wij er meestal wel van uit dat je problemen hebt gehad met je vorige leverancier. Daarom toetsen wij je betaalgedrag of we vragen je om een waarborgsom. De hoogte van die borg (maximaal 500 euro) is verschillend per energieleverancier. Je krijgt je borg terug bij de eindafrekening.
Energie met spoed aanvragen bij DELTA Energie
Ook bij ons kun je dus met spoed energie aanvragen. Wij leveren de energie meestal binnen 24 uur. Dit geldt ook als je wel bent afgesloten. Neem in dat geval eerst contact op met je netbeheerder, want zij kunnen je vertellen wat je precies moet doen. Moet je vervolgens met spoed een energieleverancier kiezen en/of een aanvraag doen voor gas en licht? Bel dan met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder met je spoedaanvraag.
Voordat we met spoed energie kunnen aansluiten als je bent afgesloten, toetsen we nog wel je betaalgedrag. Als dat positief is, dan kunnen we je aanvraag vaak nog dezelfde dag verwerken zonder borg. Is de uitslag negatief? In dat geval vragen we je wel om een waarborgsom. Wanneer je die hebt betaald, gaan we verder met je aanvraag voor de spoedlevering van energie. De borg ontvang je terug bij je jaarafrekening.
Dus wil je met spoed energie aanvragen bij DELTA Energie? Neem dan telefonisch contact met ons op door te bellen naar 0118 22 55 00.