Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.
Bekijk op deze pagina de veel gestelde vragen van de afgelopen dagen of lees meer over het prijsplafond.

Veelgestelde vragen

Met welke vraag kunnen we je helpen? Bekijk de vaak gegeven antwoorden

Het is momenteel erg druk bij onze klantenservice


Laatste update: 25 januari 2023
De wachttijd is op dit moment langer dan dat je van ons gewend bent. Daarom hebben we met de collega's van onze klantenservice de meest gestelde vragen van de afgelopen dagen op een rij voor je gezet.

Veel gestelde vragen op dit moment

Ja dat klopt. Je ontvangt deze zo snel mogelijk en hoeft hier niets voor te doen op dit moment.

Ja, dat klopt. Het kan zijn dat je de meest recente nota’s nog niet kunt downloaden. Probeer het later opnieuw. Er kan op dit moment een aantal dagen zitten tussen de factuurdatum en het moment dat deze te downloaden is. Als je niet betaalt per automatische incasso, zijn de nota’s te downloaden vanaf het moment dat je deze per email of per post hebt ontvangen.

Wanneer de betaallink of QR-code niet meer werkt, volg dan de instructies op de nota om de betaling te doen.

Het kan zijn dat je onze jaarnota hebt ontvangen en geld terugkrijgt, maar toch een verhoging van je voorschot ziet. Dat kan vreemd overkomen, maar is wel verklaarbaar. In 2022 heeft de overheid de energiebelasting op stroom verlaagd, de korting op de energiebelasting verhoogd en de btw verlaagd. Je termijnbedrag is waarschijnlijk niet aangepast aan die situatie, waardoor je een flink bedrag terugkreeg op je jaarnota. In 2023 zijn deze overheidskortingen vervallen en zijn ook de netbeheerkosten gestegen. Daardoor kan je nieuwe termijnbedrag een stuk hoger zijn dan je oude termijnbedrag.Hier vind je meer informatie over de prijsopbouw van je jaarnota en de overheidskortingen

Nadat je toestemming hebt gegeven voor het dagverbruik in MijnDELTA kan het tot enkele dagen duren voordat je de eerste dagstanden ziet verschijnen. Dit komt onder andere omdat we minimaal twee standen nodig hebben om een verbruik te tonen. Ook wordt je verbruik gemiddeld met een dag vertraging getoond. Het verbruik van dinsdag komt over het algemeen in de loop van woensdag te voorschijn. Let op: in de grafiek kun je naar links en naar rechts scrollen. Als je niet meteen de meest recente dag ziet in de grafiek, probeer dan eens naar rechts te scrollen. De grafiek toont standaard de maandverbruiken. Op het knopje rechtsboven de grafiek kun je kiezen voor 'dag'.

Dat klopt. Wij versturen het verbruiksoverzicht van december normaal gesproken eind januari of begin februari. 

Het versturen heeft deze maand wat vertraging. Wil je dit overzicht gebruiken om je verbruik te vergelijken, bijvoorbeeld vanwege het prijsplafond? Hou dan rekening met de effecten van het weer, energiebesparende maatregelen die je hebt genomen en/of de aanschaf van apparatuur die meer energie verbruikt.   

 

Vraag & antwoord per onderwerp

Ben je een zakelijke klant? Bekijk de veel gestelde vragen op onze zakelijke pagina.