Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.

Zoekresultaten

We hebben de volgende resultaten gevonden

Gevonden vragen en antwoorden

Neem contact op met je netbeheerder als de capaciteit van de aansluiting op je jaarnota niet correct is (bijvoorbeeld 3x50A in plaats van 3x25A).

Je fysieke aansluiting en de bijbehorende netbeheerkosten vallen onder de verantwoordelijkheid van je netbeheerder. Wij factureren deze kosten namens je netbeheerder op basis van de informatie die wij hebben ontvangen. Als er iets niet klopt, kunnen wij dat niet voor je aanpassen. Dat geldt ook voor de jaarnota. Daarom vragen we je om rechtstreeks contact op te nemen met je netbeheerder.

De contactgegevens van je netbeheerder vind je hier.

Hyperlinks
Contactgegevens netbeheerders
Je hebt zonnepanelen, maar er staat geen teruglevering op je jaarnota? Dat kan twee oorzaken hebben:

  • Je installatie is niet aangemeld in het Productie Installatie Register via www.energieleveren.nl. Ga naar de website en regel het alsnog.

  • De teruggeleverde stroom is nihil. Dat kan in de volgende situaties:
    • Er is geen (of nauwelijks) eigen opwek van stroom
    • Er is genoeg elektriciteitsvraag in huis, zodat er niks teruggeleverd wordt aan het stroomnet. De stroom die u opwekt, verbruikt u eerst in uw huis. Alleen de stroom die over is, levert u terug aan het stroomnet. Dit kan over de gemeten periode weinig of niets zijn.
    • Er hangt een conventionele meter in het pand waarbij de teruglevering terugdraait op de meter


Je ontvangt je jaarnota één keer per jaar. Ben je net nieuw bij DELTA? Dan ontvang je de eerste jaarnota 12 maanden na de startdatum van je contract. Daarna ontvang je je jaarnota voortaan altijd in die maand.

Bekijk in MijnDELTA onder Mijn producten in welke maand je jouw jaarnota ontvangt.

Let op: Als je meerdere leveradressen hebt, kan het zijn dat je de jaarnota per adres op een ander moment ontvangt.

Hyperlinks
Klik hier voor uitgebreide uitleg over je jaarnota.



De meterstanden op de jaarnota wijken af 
Neem contact met ons op. Je meterstanden kunnen om diverse redenen van je verwachting afwijken.
 
Meerdere meterstanden op de jaarnota
Heb je een slimme meter? Dan zijn we verplicht om bij tariefswijzigingen een meterstand op te vragen. Hierdoor kunnen er meerdere meterstanden op je jaarnota staan.
 
Gasverbruik en meterstanden op de jaarnota
De verbrandingswaarde van aardgas varieert, wat invloed heeft op je verbruik. Daarom rekenen we het gemeten verbruik om naar een standaard verbruik, de zogenaamde 'Groningenkwaliteit'. Hierbij wordt ook gecorrigeerd voor verschillen in temperatuur en druk. Hierdoor kan je werkelijke verbruik iets hoger of lager uitvallen dan verwacht.


Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je geen nota ontvangt. 
  • Heb je automatische incasso? Dan sturen we je alleen jaarnota’s (en eindnota’s) toe
  • Ontvang je de nota per post? Houd er rekening mee dat het 72 uur kan duren voordat je post van ons ontvangt. Je kunt je nota’s ook altijd inzien via MijnDELTA

Vermoed je dat er een andere reden is waarom je geen nota van ons hebt ontvangen? Neem contact met ons op, dan zoeken we het voor je uit.  

Hyperlinks
Ja, dat klopt. We brengen administratiekosten in rekening als je je energienota per post ontvangt en het bedrag zelf overmaakt. Je betaalt dan per maand 2,50 euro, deze kosten brengen wij bij de jaarnota in rekening. Wil je dat bedrag besparen? Kies dan voor automatische incasso of een digitale nota via e-mail. Je betaalt dan helemaal geen administratiekosten. Je regelt het eenvoudig zelf via MijnDELTA. Bij Mijn gegevens kun je je betaalgegevens aanpassen en de manier waarop je je correspondentie ontvangt.  

Hyperlinks
Inloggen MijnDELTA

Het aantal huizen en bedrijven met zonnepanelen neemt snel toe. Net als de hoeveelheid stroom die aan het stroomnet wordt teruggeleverd. Teruggeleverde stroom zorgt ook voor kosten. En die stijgen net zo hard. Tot nu toe zaten die kosten in de stroomprijs verwerkt. Om te voorkomen dat de stroomprijs hard gaat stijgen verdelen we, net als alle andere energieleveranciers, deze kosten vanaf nu anders. Heb jij zonnepanelen? Dan zie je, als je zonnepanelen hebt, voortaan een nieuw onderdeel op je jaarnota: vaste terugleverkosten. Want vanaf nu betalen alleen klanten met zonnepanelen vaste terugleverkosten. De stroomprijs gaat daardoor voor alle klanten omlaag. Op deze pagina vind je alles over vaste terugleverkosten.
De einddatum van je energiecontract kun je altijd inzien op MijnDELTA. Daarnaast vind je de einddatum ook op je jaarnota en op de bevestigingsbrief van de overeenkomst.

Hyperlinks
Inloggen MijnDELTA
Slimme meter
Als je elektriciteit en/of gas van DELTA afneemt en een slimme meter hebt, krijg je maandelijks een energierapport. Dit rapport helpt je inzicht te krijgen in je energieverbruik, maar wordt niet gebruikt voor je energienota.



Ontvangst eerste energierapport
Je krijgt je eerste energierapport na de eerste volledige kalendermaand. Ontvang je bijvoorbeeld een slimme meter op 15 augustus, dan ontvang je het eerste rapport in oktober over de maand september.



Geen energierapport ontvangen?
Dit kan door een technische storing komen. Wij informeren je hierover per post of e-mail. Deze storing heeft geen invloed op je verbruik of jaarnota.



Ontbrekend product op je energierapport?
Een product kan ontbreken als:
  • Er een meterwissel plaatsvond in de maand van het rapport
  • We de meterstanden niet konden uitlezen
  • Er geen verbruik was in de maand van het rapport



Verbruik wijkt sterk af van vorige maand
Je verbruik kan variëren door seizoensgebonden factoren zoals verwarming in de winter. Het energierapport toont je werkelijke verbruik. Vergelijk dit met je gemiddelde jaarverbruik en je woonsituatie.


In MijnDELTA vind je je energierapporten onder 'Mijn verbruiksgegevens'. Hier kun je tot 26 maanden terugkijken en je verbruik in grafieken bekijken.

Meer uitleg vind je op deltaenergie.nl/energierapport.
 
Als je woning langere tijd leegstaat, kunnen we je termijnbedrag verlagen naar minimaal 70 euro per maand. Dit noemen we het zogenaamde ‘leegstandstarief’. Daarmee zijn in ieder geval gedekt:
  • de kosten van de leverancier
  • de netbeheerkosten van de netbeheerder. In bovenstaand bedrag zijn de tarieven voor een elektriciteitsaansluiting van 3 x 25 Ampère en een G4 / G6-gasaansluiting bij Stedin opgenomen. Bij grotere aansluitingen wordt het bedrag groter.
  • Je daadwerkelijke verbruik wordt bij de eerstvolgende jaar- of eindnota in rekening gebracht.

Aanvragen
Neem contact met ons op om het leegstandstarief aan te vragen, dan regelen we het snel voor je.

Let op: na een jaarnota moet het leegstandstarief, als het nog van toepassing is, opnieuw aangevraagd worden.

Betrek je de woning, zorg dan dat je je termijnbedrag verhoogt. Dit regel je eenvoudig zelf via MijnDELTA.

Hyperlinks
Inloggen MijnDELTA
Wanneer er op jouw energiecontract een loyaliteitskorting van toepassing is, heb je pas recht op deze korting aan het einde van de contractduur, dus bij het voltooien van de overeengekomen contractperiode. Bij een contract voor 1 jaar wordt de korting aan het eind van het contractjaar verrekend op je jaarnota. Bij een contract voor 3 jaar wordt de korting in drie gelijke delen aan het eind van elk contractjaar bij wijze van voorschot verrekend op de jaarnota.

Heb je je jaarnota al ontvangen, maar is het contractjaar nog niet voorbij? Dan ontvang je de korting via een eenmalige creditnota. We maken het bedrag over naar het rekeningnummer dat bij ons bekend is. 

Ontvang je een loyaliteitskorting vanwege een contractverlenging? Dan wordt deze binnen twee maanden na start van het nieuwe contract uitbetaald via een eenmalige creditnota.

Je hebt geen recht op de loyaliteitskorting als het contract voortijdig wordt beëindigd of als er op het moment van uitkeren sprake is van een betalingsachterstand.

In het geval dat je het contract eerder beëindigt dan afgesproken, hebben wij het recht om reeds uitgekeerde loyaliteitskortingen terug te vorderen en toekomstig uit te betalen loyaliteitskortingen in te houden.