Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.

Zoekresultaten

We hebben de volgende resultaten gevonden

Gevonden vragen en antwoorden

Neem contact op met je netbeheerder als de capaciteit van de aansluiting op je jaarnota niet correct is (bijvoorbeeld 3x50A in plaats van 3x25A).

Je fysieke aansluiting en de bijbehorende netbeheerkosten vallen onder de verantwoordelijkheid van je netbeheerder. Wij factureren deze kosten namens je netbeheerder op basis van de informatie die wij hebben ontvangen. Als er iets niet klopt, kunnen wij dat niet voor je aanpassen. Dat geldt ook voor de jaarnota. Daarom vragen we je om rechtstreeks contact op te nemen met je netbeheerder.

De contactgegevens van je netbeheerder vind je hier.

Hyperlinks
Contactgegevens netbeheerders
Je hebt zonnepanelen, maar er staat geen teruglevering op je jaarnota? Dat kan twee oorzaken hebben:

  • Je installatie is niet aangemeld in het Productie Installatie Register via www.energieleveren.nl. Ga naar de website en regel het alsnog.

  • De teruggeleverde stroom is nihil. Dat kan in de volgende situaties:
    • Er is geen (of nauwelijks) eigen opwek van stroom
    • Er is genoeg elektriciteitsvraag in huis, zodat er niks teruggeleverd wordt aan het stroomnet. De stroom die u opwekt, verbruikt u eerst in uw huis. Alleen de stroom die over is, levert u terug aan het stroomnet. Dit kan over de gemeten periode weinig of niets zijn.
    • Er hangt een conventionele meter in het pand waarbij de teruglevering terugdraait op de meter


Dat komt doordat we de stand van je slimme meter bij een nieuwe poging tóch konden uitlezen. In plaats van de door jouzelf opgenomen meterstand hebben we dus uiteindelijk de automatisch uitgelezen stand gebruikt. Zo weet je zeker dat de nota perfect overeen komt met jouw verbruik.
Je ontvangt je jaarnota één keer per jaar. Ben je net nieuw bij DELTA? Dan ontvang je de eerste jaarnota 12 maanden na de startdatum van je contract. Daarna ontvang je je jaarnota voortaan altijd in die maand.

Bekijk in MijnDELTA onder Mijn producten in welke maand je jouw jaarnota ontvangt.

Let op: Als je meerdere leveradressen hebt, kan het zijn dat je de jaarnota per adres op een ander moment ontvangt.

Hyperlinks
Klik hier voor uitgebreide uitleg over je jaarnota.



Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je geen nota ontvangt. 
  • Heb je automatische incasso? Dan sturen we je alleen jaarnota’s (en eindnota’s) toe
  • Ontvang je de nota per post? Houd er rekening mee dat het 72 uur kan duren voordat je post van ons ontvangt. Je kunt je nota’s ook altijd inzien via MijnDELTA

Vermoed je dat er een andere reden is waarom je geen nota van ons hebt ontvangen? Neem contact met ons op, dan zoeken we het voor je uit.  

Hyperlinks
Ja, dat klopt. We brengen administratiekosten in rekening als je je energienota per post ontvangt en het bedrag zelf overmaakt. Je betaalt dan per maand 2,50 euro, deze kosten brengen wij bij de jaarnota in rekening. Wil je dat bedrag besparen? Kies dan voor automatische incasso of een digitale nota via e-mail. Je betaalt dan helemaal geen administratiekosten. Je regelt het eenvoudig zelf via MijnDELTA. Bij Mijn gegevens kun je je betaalgegevens aanpassen en de manier waarop je je correspondentie ontvangt.  

Hyperlinks
Inloggen MijnDELTA

De einddatum van je energiecontract kun je altijd inzien op MijnDELTA. Daarnaast vind je de einddatum ook op je jaarnota en op de bevestigingsbrief van de overeenkomst.

Hyperlinks
Inloggen MijnDELTA
Als je woning langere tijd leegstaat, kunnen we je termijnbedrag verlagen naar minimaal 70 euro per maand. Dit noemen we het zogenaamde ‘leegstandstarief’. Daarmee zijn in ieder geval gedekt:
  • de kosten van de leverancier
  • de netbeheerkosten van de netbeheerder. In bovenstaand bedrag zijn de tarieven voor een elektriciteitsaansluiting van 3 x 25 Ampère en een G4 / G6-gasaansluiting bij Stedin opgenomen. Bij grotere aansluitingen wordt het bedrag groter.
  • Je daadwerkelijke verbruik wordt bij de eerstvolgende jaar- of eindnota in rekening gebracht.

Aanvragen
Neem contact met ons op om het leegstandstarief aan te vragen, dan regelen we het snel voor je.

Let op: na een jaarnota moet het leegstandstarief, als het nog van toepassing is, opnieuw aangevraagd worden.

Betrek je de woning, zorg dan dat je je termijnbedrag verhoogt. Dit regel je eenvoudig zelf via MijnDELTA.

Hyperlinks
Inloggen MijnDELTA
Wanneer er op jouw energiecontract een loyaliteitskorting van toepassing is, heb je pas recht op deze korting aan het einde van de contractduur, dus bij het voltooien van de overeengekomen contractperiode. Bij een contract voor 1 jaar wordt de korting aan het eind van het contractjaar verrekend op je jaarnota. Bij een contract voor 3 jaar wordt de korting in drie gelijke delen aan het eind van elk contractjaar bij wijze van voorschot verrekend op de jaarnota.

Heb je je jaarnota al ontvangen, maar is het contractjaar nog niet voorbij? Dan ontvang je de korting via een eenmalige creditnota. We maken het bedrag over naar het rekeningnummer dat bij ons bekend is. 

Ontvang je een loyaliteitskorting vanwege een contractverlenging? Dan wordt deze binnen twee maanden na start van het nieuwe contract uitbetaald via een eenmalige creditnota.

Je hebt geen recht op de loyaliteitskorting als het contract voortijdig wordt beëindigd of als er op het moment van uitkeren sprake is van een betalingsachterstand.

In het geval dat je het contract eerder beëindigt dan afgesproken, hebben wij het recht om reeds uitgekeerde loyaliteitskortingen terug te vorderen en toekomstig uit te betalen loyaliteitskortingen in te houden.
Het is mogelijk om jaarlijks te betalen als je termijnbedrag lager is dan 10 euro.

Jaarlijkse betaling moet elk jaar opnieuw aangevraagd worden na ontvangst van de jaarnota. Dit is alleen mogelijk als het nieuwe termijnbedrag 10 euro of lager is. 

Neem contact met ons op om een jaarlijkse betaling aan te vragen.

Zie ook:
Automatische incasso en nota
Naast DELTA neemt ook de regionale netbeheerder de meterstanden op van meters die niet op afstand uitleesbaar zijn. Dit doen zij minimaal eenmaal in de drie jaar Daardoor kan het gebeuren dat je twee keer in één periode het verzoek krijgt om je meterstanden door te geven. Van ons, en van de netbeheerder.

Meterstanden doorgeven aan DELTA
Ongeveer 1 maand voordat wij de jaarnota opmaken, sturen wij je een meterstandenkaart met een opnamekenmerk. Hiermee kun je de meterstanden aan ons doorgeven, als basis voor de jaarnota. De standen doorgeven kan ook heel eenvoudig via MijnDELTA.

Hyperlinks