Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.

Zoekresultaten

We hebben de volgende resultaten gevonden

Gevonden vragen en antwoorden

Ja, dat kan. Je krijgt dan stroom van DELTA voor onbepaalde tijd tegen een variabel tarief. Je kunt op een bouwaansluiting geen contract afsluiten met vaste prijzen.  

Neem contact met ons op via 0118 – 22 55 00, om de levering van stroom en gas aan te vragen. We regelen het snel voor je.
Ga je gasvrij wonen? Je kunt de aansluit- en transportovereenkomst (ATO) die je met je netbeheerder hebt opzeggen. Je dient zelf de verwijdering van je gasaansluiting aan te vragen via mijnaansluiting.nl. De netbeheerder zal zorgen voor het verwijderen van de gasmeteropstelling en de aansluitleiding.

Als je de gasaansluiting nog niet meteen wil laten verwijderen, dan kun je de aansluiting laten afsluiten voor een periode van maximaal 12 maanden. Hierna is het aan jou om een keuze te maken tussen het opnieuw aansluiten of het alsnog definitief verwijderen van je gasaansluiting. Aan het opnieuw aansluiten zijn kosten verbonden, die de netbeheerder bij je in rekening brengt. Het verwijderen van de gasaansluiting is kosteloos. Het is wel belangrijk dat je actief de aanvraag tot verwijdering doet.

Wij krijgen vanuit de netbeheerder bericht over het afsluiten van de gasaansluiting. Na ontvangst van dit bericht van de netbeheerder zullen wij je contract automatisch beëindigen. Hiervoor hoef je zelf geen contact met ons op te nemen. Je ontvangt bericht zodra wij je contract beëindigd hebben.

Aansluiting aanvragen/wijzigen
Het plaatsen van een nieuwe energie-aansluiting met een gas- of elektriciteitsmeter is werk voor professionals. Datzelfde geldt voor het weghalen, verplaatsen of wijzigen van een aansluiting. Je regelt dit allemaal via de website mijnaansluiting.nl. Je aanvraag wordt dan automatisch doorgestuurd naar de regionale netbeheerder. 


Aansluiting weghalen
Als je een aansluiting laat weghalen, dan stopt ook onze leveringsovereenkomst. We krijgen hierover automatisch een signaal van je netbeheerder. Bij contracten met een vaste looptijd wordt hiervoor geen opzegvergoeding in rekening gebracht. 

Bij het verplaatsen van je aansluiting hoef je ons niet op de hoogte te stellen. Er verandert dan immers niks aan onze overeenkomst. 


Storing
De oorzaak van een storing kan zich binnen- of buitenshuis bevinden. Om erachter te komen waar de oorzaak van de storing zich bevindt, kun je eerst controleren of alle elektriciteit op je adres is uitgevallen of dat alleen een van de groepen is uitgevallen. 

Bevindt het probleem zich buitenshuis? Dan kun je de storing melden via het nationaal storingsnummer gas en stroom (0800 – 90 09). Dit is een gratis nummer. Je melding komt direct bij je regionale netbeheerder binnen. Met de mobiele telefoon kun je ook de website gas- en stroomstoringen raadplegen. Door je postcode en huisnummer in te vullen, check je snel of er een stroomstoring bij je in de buurt is. 

Een storing binnenshuis (vanaf de meter) moet je zelf oplossen. Hiervoor kun je een installateur laten komen.



Wie is mijn netbeheerder?
Een volledig overzicht van de netbeheerders met hun contactgegevens vind je op onze website. 

Wie jouw netbeheerder is, zie je op elke nota die je van ons krijgt. Deze nota’s kun je terugvinden in MijnDELTA.


Hyperlinks 
Mijnaansluiting.nl
Gas- en stroomstoringen.nl
Contactgegevens van netbeheerders in Nederland
MijnDELTA


U valt in de categorie kleinzakelijk als u een aansluitvermogen voor elektriciteit tot en met 3x80 Ampère heeft. Voor gas dient uw gasmeter een (nominale) capaciteit van maximaal 40 m3/h (G25) te hebben. De keuze of een grootverbruiksaansluiting voor u goedkoper is of duurder, hangt af van:
  • Uw verbruik/benodigde capaciteit
  • De kosten die uw netbeheerder/meetverantwoordelijke rekent voor het wijzigen van de aansluiting

De netbeheerkosten voor grootzakelijke aansluitingen zijn veel hoger dan die voor kleinverbruik. De leveringstarieven voor grootzakelijk moeten erg laag zijn om voordeliger uit te zijn.

Uw netbeheerder kan u informeren over de kosten van het wijzigen van de aansluitcapaciteit.

De afmelding van kleinzakelijk gaat automatisch als uw aansluiting over gaat naar grootzakelijk.
U ontvangt vervolgens elke maand een nota, in plaats van termijnbedragen en een jaarnota.

De leveringsprijzen voor grootverbruik kunnen dagelijks wijzigen. Heeft u interesse in een overeenkomst voor grootverbruik via DELTA Energie? Stuur dan een email met uw gegevens en de vermelding grootverbruik naar sales@deltaenergie.nl. Wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op.
Als je woning langere tijd leegstaat, kunnen we je termijnbedrag verlagen naar minimaal 70 euro per maand. Dit noemen we het zogenaamde ‘leegstandstarief’. Daarmee zijn in ieder geval gedekt:
  • de kosten van de leverancier
  • de netbeheerkosten van de netbeheerder. In bovenstaand bedrag zijn de tarieven voor een elektriciteitsaansluiting van 3 x 25 Ampère en een G4 / G6-gasaansluiting bij Stedin opgenomen. Bij grotere aansluitingen wordt het bedrag groter.
  • Je daadwerkelijke verbruik wordt bij de eerstvolgende jaar- of eindnota in rekening gebracht.

Aanvragen
Neem contact met ons op om het leegstandstarief aan te vragen, dan regelen we het snel voor je.

Let op: na een jaarnota moet het leegstandstarief, als het nog van toepassing is, opnieuw aangevraagd worden.

Betrek je de woning, zorg dan dat je je termijnbedrag verhoogt. Dit regel je eenvoudig zelf via MijnDELTA.

Hyperlinks
Inloggen MijnDELTA
Meterstanden doorgeven aan DELTA
Heb je een meter die we niet op afstand kunnen uitlezen? Dan vragen we je op meerdere momenten in het jaar om je meterstanden door te geven, bijvoorbeeld bij:


  • Algemene prijswijzigingen
  • Jaarlijkse opname


In de maand voorafgaand voor de prijswijziging of jaarnota ontvang je een meterstandenkaart met een opnamekenmerk. Hiermee kun je de meterstanden doorgeven, ook eenvoudig via MijnDELTA.



Meteropnemer
Naast DELTA neemt ook de regionale netbeheerder de meterstanden op van meters die niet op afstand uitleesbaar zijn. Dit doen zij minimaal één keer in de drie jaar. Hierdoor kun je meerdere keren per jaar het verzoek krijgen om meterstanden door te geven, zowel van ons als van de netbeheerder.



Slimme meter
Heb je een slimme meter? Dan worden je meterstanden voor elektriciteit en gas automatisch uitgelezen.



Meterstanden historie opvragen
Voor aansluitingen met een slimme meter kun je de historische dag-standen van de afgelopen 24 maanden opvragen, zolang je levering van DELTA Energie hebt. Alleen de uitgelezen standen worden gecommuniceerd. Als er standen ontbreken, zullen deze niet zichtbaar zijn.

Wil je deze standen ontvangen vraag deze aan via MijnDELTA