Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.

Zoekresultaten

We hebben de volgende resultaten gevonden

Gevonden vragen en antwoorden

Ben je nog geen klant voor elektriciteit en/of gas, dan bereken je hier eenvoudig zelf je maandlasten.

Ben je al klant bij DELTA, dan kun je contact met ons opnemen om een offerte te ontvangen.
Ben je nog geen klant bij DELTA voor stroom en/of gas, dan bereken je op deltaenergie.nl/groene stroom en gas eenvoudig zelf je maandlasten voor je woning.

Ben je al klant bij DELTA, dan kun je contact met ons opnemen om een offerte te ontvangen.




Je netbeheerder kan je alle informatie over je elektriciteit- en/of gasmeter geven. 

Hyperlinks
Netbeheerder

Als je een gasmeter hebt van het type G4 of G6 en je verbruikt minder dan 5.000 m3 per jaar, dan heb je gasprofiel 1. Heb je een grotere gasmeter of verbruik je meer, dan heb je gasprofiel 2. Er is meestal een verschil in prijs tussen gasprofiel 1 en 2.
DELTA MixGroen Gas is een mix van 2% groen gas en 98% aardgas.

Groen Gas
De 2% groen gas in DELTA MixGroen Gas wordt geproduceerd door vergisting van mest of andere biologische afvalproducten. Zo ontstaat biogas dat vervolgens wordt gezuiverd en verbeterd tot groen gas zodat het net zo goed bruikbaar is als aardgas. Groen gas is duurzamer dan aardgas omdat groen gas afkomstig is van hernieuwbare bronnen. Aardgas is een niet-hernieuwbare, fossiele brandstof. De voorraad ervan wordt steeds kleiner en het verbruik ervan brengt extra CO2 in de lucht. 

Zeeuwse natuurprojecten en bomen planten
Met DELTA MixGroen Gas lever je ook een bijdrage aan de Zeeuwse natuur. Voor iedere 1.000 kuub DELTA MixGroen Gas die je verbruikt gaat namelijk vijf euro naar diverse Zeeuwse natuurprojecten. Daarvoor werken we samen met vier belangrijke Zeeuwse natuurorganisaties. Ook planten we bomen in Zeeland.

Aanmelden
Ben je nog geen klant bij DELTA? Meld je aan via deltaenergie.nl/mixgroengas. Ben je een zakelijke klant? Ga dan naar onze zakelijke website.
 
Ben je al klant bij DELTA, en heb je DELTA Puur Zeeuws Groen? Als je bij het verlengen van je contract weer voor DELTA Puur Zeeuws Groen kiest, krijg je automatisch DELTA MixGroen Gas.

Meer informatie
Kijk voor meer informatie over DELTA MixGroen Gas op onze website.

Met DELTA MixGroen Gas (een mix van 2% groen gas en 98% aardgas) steun je ook de prachtige natuur in Zeeland. Want per 1.000 kuub verbruikt gas dragen we vijf euro bij aan diverse belangrijke Zeeuwse natuurprojecten. Van dat geld planten we bovendien ook bomen in Zeeland. De Zeeuwse natuurprojecten die we mogelijk maken:

  • zorgen voor behoud, bescherming en beheer van de natuur in Zeeland
  • zetten zich in voor meer groen in de buurt
  • willen iedereen laten genieten van de prachtige Zeeuwse natuur

Op onze website kun je nog meer informatie vinden over de natuurpartners waarmee we samenwerken en welke projecten er worden gerealiseerd. . 

DELTA MixGroen Gas bestaat op dit moment voor 2% uit groen gas en 98% aardgas. Groen gas bestaat uit biogas dat wordt gemaakt door vergisting van mest of andere biologische afvalproducten. Dat biogas wordt daarna gezuiverd en verbeterd tot groen gas. 

Op dit moment is groen gas nog schaars en dus duur. DELTA Energie vindt dat duurzaamheid betaalbaar moet blijven. Daarom is het aandeel groen gas in DELTA MixGroen Gas nu nog beperkt. We hopen dat er steeds meer groen gas geproduceerd wordt waardoor de prijzen omlaag gaan. Zodra groen gas betaalbaarder wordt voegen we meer groen gas aan DELTA MixGroen Gas toe.

Op onze website vind je meer informatie over de samenstelling van onze producten. 
De voordelen zijn:

Bijdrage aan de Zeeuwse natuur
DELTA doet een bijdrage van vijf euro per 1.000 kuub gas

Mix van groen gas (2%) en aardgas (98%)

Natuurlijk Zeeuws!
Standaard bij 100% groene stroom uit Zeeland: wat wil je nog meer?
Elke aansluiting voor stroom of gas heeft een identificatienummer, de EAN-code. 

Je vindt de EAN-code als volgt:
Ga je gasvrij wonen? Je kunt de aansluit- en transportovereenkomst (ATO) die je met je netbeheerder hebt opzeggen. Je dient zelf de verwijdering van je gasaansluiting aan te vragen via mijnaansluiting.nl. De netbeheerder zal zorgen voor het verwijderen van de gasmeteropstelling en de aansluitleiding.

Als je de gasaansluiting nog niet meteen wil laten verwijderen, dan kun je de aansluiting laten afsluiten voor een periode van maximaal 12 maanden. Hierna is het aan jou om een keuze te maken tussen het opnieuw aansluiten of het alsnog definitief verwijderen van je gasaansluiting. Aan het opnieuw aansluiten zijn kosten verbonden, die de netbeheerder bij je in rekening brengt. Het verwijderen van de gasaansluiting is kosteloos. Het is wel belangrijk dat je actief de aanvraag tot verwijdering doet.

Is datum waarop de gasaansluiting verwijderd wordt door de netbeheerder bekend? Neem dan contact met ons op voor het beëindigen van de leveringsovereenkomst. 

Aansluiting aanvragen/wijzigen
Het plaatsen van een nieuwe energie-aansluiting met een gas- of elektriciteitsmeter is werk voor professionals. Datzelfde geldt voor het weghalen, verplaatsen of wijzigen van een aansluiting. Je regelt dit allemaal via de website mijnaansluiting.nl. Je aanvraag wordt dan automatisch doorgestuurd naar de regionale netbeheerder. 


Aansluiting weghalen
Als je een aansluiting laat weghalen, dan stopt ook onze leveringsovereenkomst. We krijgen hierover automatisch een signaal van je netbeheerder. Bij contracten met een vaste looptijd wordt hiervoor geen opzegvergoeding in rekening gebracht. 

Bij het verplaatsen van je aansluiting hoef je ons niet op de hoogte te stellen. Er verandert dan immers niks aan onze overeenkomst. 


Storing
De oorzaak van een storing kan zich binnen- of buitenshuis bevinden. Om erachter te komen waar de oorzaak van de storing zich bevindt, kun je eerst controleren of alle elektriciteit op je adres is uitgevallen of dat alleen een van de groepen is uitgevallen. 

Bevindt het probleem zich buitenshuis? Dan kun je de storing melden via het nationaal storingsnummer gas en stroom (0800 – 90 09). Dit is een gratis nummer. Je melding komt direct bij je regionale netbeheerder binnen. Met de mobiele telefoon kun je ook de website gas- en stroomstoringen raadplegen. Door je postcode en huisnummer in te vullen, check je snel of er een stroomstoring bij je in de buurt is. 

Een storing binnenshuis (vanaf de meter) moet je zelf oplossen. Hiervoor kun je een installateur laten komen.



Wie is mijn netbeheerder?
Een volledig overzicht van de netbeheerders met hun contactgegevens vind je op onze website. 

Wie jouw netbeheerder is, zie je op elke nota die je van ons krijgt. Deze nota’s kun je terugvinden in MijnDELTA.


Hyperlinks 
Mijnaansluiting.nl
Gas- en stroomstoringen.nl
Contactgegevens van netbeheerders in Nederland
MijnDELTA


DELTA MixGroen Gas is een mix van 2% groen gas (fossielvrij) en 98% aardgas.

DELTA Gas bestaat 100% uit aardgas.

Meer informatie staat op deltaenergie.nl/samenstelling