Uitbetaling van tegoed Heb je te veel betaald of heb je een tegoed? Wij zorgen dat je het tegoed automatisch terugkrijgt. Je hoeft niets te doen; binnen drie weken staat het bedrag op je rekening.
Als er nog openstaande bedragen zijn, verrekenen we die eerst.
Tegoeden kunnen ontstaan door jaar- of eindnota's, incidentele nota's, verkeerd overgemaakte bedragen of dubbel betaalde energienota's.
Let op: In het weekend en op feestdagen doen we geen uitbetalingen.
Terugbetaling op ander rekeningnummer Wil je een terugbetaling op een ander rekeningnummer? Pas je rekeningnummer zelf aan via
MijnDELTA. Houd er rekening mee dat er eerst een of twee afschrijvingen moeten plaatsvinden voordat we kunnen uitbetalen.
Geen bankrekeningnummer bekend Als we je bankrekeningnummer niet hebben, kun je het doorgeven via
MijnDELTA.
Creditbedrag niet zichtbaar Zie je het creditbedrag niet in
MijnDELTA? Laat het ons weten, dan zorgen we ervoor dat het wordt uitbetaald. Stuur ons de volgende informatie:
• Het IBAN rekeningnummer waarvan je hebt betaald.
• Het bedrag.
• De datum van betaling.
• De omschrijving van de betaling op je bankafschrift.
• Eventueel een betaalbewijs naar
incasso@deltaenergie.nl.
Terugbetalen waarborgsom Heb je een waarborgsom betaald? Na één jaar zijn er drie mogelijkheden:
• De waarborgsom wordt uitbetaald.
• De waarborgsom wordt niet uitbetaald en een jaar later opnieuw beoordeeld.
• De waarborgsom wordt verrekend met openstaande bedragen en het resterende tegoed wordt uitbetaald.
Je hoeft hiervoor niets te doen. We sturen je een bericht via je voorkeurskanaal zodra een van deze opties van toepassing is.
Contract opgezegd? Als je je contract vroegtijdig hebt opgezegd, betalen we de waarborgsom uit nadat de eindnota is aangemaakt. We verrekenen eerst eventuele openstaande bedragen, waarna we het resterende tegoed uitbetalen.