- Stroom & gas
-
Producten & advies
-
Service & zelf regelen
Snel zelf regelen
De actuele, meest gebruikte functies van MijnDELTA (eerst even inloggen):
Nog géén DELTA-account?
MijnDELTA
Alle ruimte voor jezelf!
Of het nu gaat om persoonlijke ontwikkeling of om de optimale werk/privé-balans: bij DELTA Energie krijg je alle ruimte. Voor jezelf! Want pas als jij goed in je vel zit en met plezier je werk doet, zijn wij tevreden.
Hier vertellen we je alles over wat je bij DELTA Energie kunt doen. Van het inkopen van energie tot het bedenken van marketingacties en alles wat daartussen zit. Onze collega’s vertellen over hun werk en over hoe zij de ruimte bij DELTA Energie persoonlijk ervaren.
Alle ruimte voor jezelf krijg je bij DELTA Energie ook als het om arbeidsvoorwaarden gaat. Check ze snel!
En wil je weten of je bij ons kan komen werken? Bekijk dan onze vacatures.
Bram Drewes is directeur bij DELTA Energie. Hij geeft zijn directieteam en alle andere collega’s bij DELTA Energie alle ruimte om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Hij gaat zelf trouwens regelmatig bij klanten op bezoek om zo uit eerste hand te horen wat er bij hen speelt.
‘Ik hoor wel eens dat energie saai lijkt, maar er zijn weinig sectoren die op dit moment zo fundamenteel veranderen als de energiebranche. Het is uitdaging, na uitdaging, na uitdaging. Je werkt in het hart van de energietransitie aan de toekomst van een eerste levensbehoefte. Hoe belangrijk en interessant wil je het hebben?’ Bekijk de video met het verhaal van Bram.
Zonder klanten geen DELTA Energie. Dagelijks staan tientallen medewerkers van onze klantenservice-afdelingen klaar om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Aan de telefoon, via mail en chat. Het is juist die service die onze klanten zo enorm waarderen. Snel, goed en vriendelijk klanten helpen. Dat is ons uitgangspunt.
Onze klantenservice bestaat uit verschillende teams, maar we proberen iedereen zo breed mogelijk in te zetten. Zo blijft het altijd nieuw en uitdagend. Natuurlijk zitten er altijd collega’s aan de telefoon om klanten te helpen. Tegelijkertijd zijn andere collega’s bezig met telefonische verkoop of het nabellen van offertes. Weer anderen verdiepen zich in vragen van klanten die meer uitzoekwerk vragen. Energie kan namelijk best ingewikkeld zijn.
Saskia geeft leiding aan twee teams op de klantenservice-afdeling. Ze kreeg bij DELTA Energie alle ruimte om zichzelf te ontwikkelen. Als alleenstaande moeder stond ze voor de uitdaging om werk met het zorgen voor haar zoontje te combineren. Maar ook daarvoor kreeg ze de ruimte die ze nodig had.
Robert werkt al jarenlang bij DELTA Energie. Zonder hem geen actuele prijzen op de nota’s van onze klanten en in onze systemen. Even geleden ging hij een dag minder werken. Bekijk de video over de ruimte die Robert kreeg om vrijwilligerswerk te doen.
Stroom komt toch gewoon uit het stopcontact? Ja, maar die stroom wordt wel ergens ingekocht en daar hebben we specialisten voor. Tijdens de energiecrisis in 2022 en 2023 bleek hoe belangrijk de afdeling is die zich daarmee bezig houdt. Één verkeerde besluit kon honderdduizenden euro’s verschil maken.
De vijf collega’s op de afdeling energie-inkoop staan altijd op scherp. Op beeldschermen zie je grafieken, continu wisselende prijzen en Excel-sheets. Het is misschien wel de meest financieel georiënteerde afdeling van DELTA Energie. Met dit werk zijn grote bedragen gemoeid. Deze afdeling bepaalt voor een belangrijk deel de prijzen die onze ruim 400.000 klanten voor hun energie betalen.
Abdul is sourcing analist bij DELTA Energie. Hij zorgt voor rapportages en analyses zodat zijn collega’s altijd de laatste inzichten in de ontwikkeling van de energieprijzen hebben. Een belangrijke job, maar in de video vertelt Abdul dat hij ook ruimte kreeg voor privé-zaken.
Op de afdeling Sales houden zo’n tien collega’s zich bezig met de verkoop en het verlengen van energiecontracten aan – vooral – de zakelijke markt. Maar hier werken ook specialisten op het gebied van SEA en het aansturen van externe partners die een rol hebben in de verkoop van energiecontracten, zoals bijvoorbeeld prijsvergelijkingswebsites.
Zakelijke klanten vinden in deze afdeling hun persoonlijke aanspreekpunt voor al hun energiezaken. Onze accountmanagers kennen hun klanten door en door en helpen ze met al hun energievragen. Zij haken een energie-adviseur aan of één van onze externe partners om voor hun klanten de beste oplossing te vinden.
Niels is accountmanager bij DELTA Energie. Als rasechte Zeeuws geniet hij van de gesprekken met ondernemers. ‘Klanten gaan altijd voor!’. In de video vertelt Niels over de ruimte die hij krijgt om z’n tijd zelf in te delen én om een rondje op de racefiets te doen.
Marktonderzoek, productontwikkeling, prijsstrategieën, salescampagnes, contentproductie, merkcampagnes, brandmanagement. Het werk van de afdeling marketing, productmanagement en communicatie is enorm veelzijdig. Bijna 20 specialisten werken hier hard om het beste te bieden voor onze bestaande én nieuwe klanten.
Ze werken daarvoor veel samen met andere afdelingen. Want voor nieuwe producten moet ook stroom ingekocht worden en voor een goed werkende app heb je de IT-afdeling nodig. Maar er wordt ook veel samengewerkt met externe partners zoals reclamebureau’s, app-ontwikkelaars, contentproductiebedrijven en leveranciers van drukwerk.
Maike is contentspecialist bij DELTA Energie. Zij beheert de content op onze website, maar ze heeft ook, samen met ons reclamebureau, een belangrijke rol bij het maken van content voor onze social mediakanalen. In de video vertelt Maike dat ze alle ruimte kreeg toen dat opeens hard nodig was…
Het veilig beheren van klantgegevens, koppelingen met netbeheerders om meterstanden door te krijgen, je verbruik real time zichtbaar in onze app en het aan- en afmelden van leegstaande woningen door woningcoöperaties. Het lijkt allemaal zo normaal, maar zonder IT-afdeling liggen al die dingen plat.
De ruim 20 IT-medewerkers van DELTA Energie werken in verschillende teams met state-of-the-art systemen. Er wordt intensief samengewerkt met ons moederbedrijf Vattenfall, omdat we een deel van de systemen met hen delen. Dat verbreedt onze horizon. Maar onze IT-ers werken ook op projectbasis aan nieuwe diensten die onze klanten helpen om efficiënter energie te verbruiken.
Robert is testengineer bij DELTA Energie. Na jaren in de IT-consultancy te hebben gewerkt maakte hij de overstap naar het werken op de IT-afdeling van een bedrijf. Daarbij ervaart Robert veel meer ruimte dan hij gewend was. Hij vertelt het in de video.
DELTA Energie is een compact bedrijf met korte lijnen. Er werken ruim 150 mensen bij ons en die werken bijna allemaal in de afdelingen die je hierboven ziet. Maar er gebeurt natuurlijk meer bij DELTA Energie. Er zijn diverse staffuncties op het gebied van secretariaat, HR en financiën. Voor andere vakgebieden, bijvoorbeeld voor juridisch advies, maken we gebruik van specialisten bij Vattenfall.