Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.

Zoekresultaten

We hebben de volgende resultaten gevonden

Gevonden vragen en antwoorden

Er zijn 2 mogelijke redenen waarom er een product ontbreekt op het verbruiksoverzicht:

- Als er in de maand waarover we het verbruiksoverzicht maken een meterwissel plaatsvindt, sturen wij voor die maand geen verbruiksoverzicht voor dat product. Wanneer de klant nog andere producten heeft dan ontvangt de klant daarvoor wel een verbruiksoverzicht.

- Het is niet gelukt om de meterstanden uit te lezen voor een product. Klant ontvangt hierdoor voor dat product geen verbruiksoverzicht. Voor de producten waarbij de meterstanden wel zijn uitgelezen ontvangt de klant een verbruiksoverzicht.

Dit overzicht is bedoeld om je inzicht te geven in je maandelijkse energieverbruik en de bijbehorende kosten. Wij hopen dat dit je motiveert om zuinig om te gaan met energie. Het verbruiksoverzicht is er dus puur voor jouw inzicht. Het wordt niet gebruikt voor het maken van je energienota.

Meer uitleg vind je op deltaenergie.nl/verbruiksoverzicht.

Als je geen verbruiksoverzicht krijgt, is er waarschijnlijk een technische storing waardoor wij je slimme meter tijdelijk niet kunnen uitlezen. En dan kunnen we natuurlijk ook geen verbruiksoverzicht aanmaken. Als er inderdaad een technische storing is, dan krijg je hiervan bericht via de post of per e-mail. Deze storing heeft verder geen invloed op je verbruik of de jaarnota.

Een verbruiksoverzicht wordt verstuurd nadat de eerste volledige kalendermaand is verstreken.
Krijg je bijvoorbeeld een slimme meter per 15 augustus, dan volgt het eerste verbruiksoverzicht
eind oktober over de maand september. 

Op onze website vind je meer uitleg over het verbruiksoverzicht.

Neem een kijkje in MijnDELTA

In MijnDELTA vind je het verbruiksoverzicht onder Mijn verbruiksgegevens. Bovenaan de pagina tonen we grafieken met je verbruik (als we al voldoende verbruiksgegevens van je hebben). Daaronder vind je de verbruiksoverzichten. Je kunt maar liefst 26 maanden terug kijken. Daar zie je ook of wij wel de juiste contactgegevens van je hebben. Klopt er iets niet meer, dan kun je zelf ter plekke je gegevens aanpassen.
Standaard krijg je het verbruiksoverzicht elke maand. Maar het is ook mogelijk om alleen een overzicht te krijgen bij de jaarnota.

Wil je switchen van twaalf naar één keer per jaar of juist andersom? Stuur ons even een e-mail met je keuze onder vermelding van je klantnummer.

Overheidsinstanties als gemeente, politie, belastingdienst en waterschap kunnen inderdaad verbruiksgegevens van individuele bewoners opvragen. Zij moeten de aanvraag dan wel doen op officieel briefpapier van de instantie, met de volledige gegevens van de bewoner.
Je verbruik kan sterk verschillen van maand tot maand. Tijdens de zomer staat de verwarming uit en hoeven de lichten pas laat aan. Maar in de winter, als het koud wordt, moet de verwarming harder werken om je pand op temperatuur te houden en is het om zes uur al donker. Logisch dat dan je maandelijkse verbruik veel en veel hoger ligt.

In je maandelijkse betaling is het termijnbedrag gebaseerd op het gemiddelde verbruik, uitgesmeerd over het hele jaar. Dit bedrag kan daardoor sterk afwijken van het verbruiksoverzicht, dat de kosten van één maand laat zien.
Als je elektriciteit en/of gas van DELTA afneemt en je hebt een slimme meter, dan krijg je standaard elke maand een verbruiksoverzicht. Vind je één overzicht per jaar wel genoeg? Dan kun je dit aangeven met het speciale keuzeformulier, dat je ontvangt bij de start van onze levering of na het plaatsen van een slimme meter. Als je dit formulier opstuurt, krijg je elk jaar één verbruiksoverzicht, tegelijk met de jaarnota.

Bekijk je verbruiksoverzicht ook via MijnDELTA, onder Mijn verbruiksgegevens. Bovenaan de pagina tonen we grafieken met je verbruik (als we al voldoende verbruiksgegevens van je hebben). Daaronder vind je de verbruiksoverzichten. Je kunt hier maar liefst 26 maanden terug kijken.

Geen slimme meter?
Heb je nog een conventionele meter, dan is die niet op afstand uitleesbaar. In dat geval krijg je het verbruiksoverzicht samen met je jaarnota.

Ontvangst eerste verbruiksoverzicht
Een verbruiksoverzicht wordt verstuurd nadat de eerste volledige kalendermaand is verstreken. Krijg je bijvoorbeeld een slimme meter per 15 augustus, dan volgt het eerste verbruiksoverzicht eind oktober over de maand september.

Hyperlinks
Inloggen MijnDELTA
Uitleg verbruiksoverzicht
Hoe kan ik het verbruiksoverzicht vaker / minder vaak ontvangen?