Onze website werkt niet optimaal in Internet Explorer, deze browser wordt niet meer onderhouden door Microsoft. Wij raden een moderne browser aan zoals Edge, Chrome, Firefox of Safari.

Zoekresultaten

We hebben de volgende resultaten gevonden

Gevonden vragen en antwoorden

Het kan voorkomen dat onze aanmaning verzonden is nét terwijl jouw betaling onderweg is. Het duurt maximaal 3 werkdagen voor je betaling bij ons is verwerkt. Dus als het goed is, hoor je er verder niks meer van.

Overigens, als je inlogt op MijnDELTA kun je altijd kijken welke nota’s betaald zijn en of er nog bedragen open staan. Hou ook hier rekening met die drie dagen vertraging.

Hyperlinks
MijnDELTA
Bekijk je nota’s en betalingen in MijnDELTA via nota's. Je energierekeningen zijn tot 26 maanden terug te raadplegen.

Heb je een handmatige betaling gedaan, dan is deze binnen maximaal drie werkdagen te zien in MijnDELTA.

Hyperlinks
Dit kan gebeuren als we nota’s hebben moeten corrigeren. Of als je een eenmalige nota van ons ontvangt, bijvoorbeeld een afkoopsom van een cv-ketel. Hiervoor sturen we je altijd een nota.
Het klopt dat er een betaallink is opgenomen in de energienota. Je kunt op de button klikken en je notabedrag op de vertrouwde manier direct via iDEAL betalen. 
De eindnota ontvang je binnen 42 kalenderdagen nadat je energiecontract is beëindigd.
De hoeveelheid warmte die uit een kubieke meter aardgas te halen valt, oftewel de verbrandingswaarde, varieert. Daarom rekenen we het gemeten verbruik met een correctiefactor om naar een ‘herleid verbruik’ op basis van de standaard: de zogenaamde ‘Groningenkwaliteit’. Ook vindt er een correctie plaats voor verschillen in temperatuur en druk. Je werkelijke verbruik kan hierdoor iets hoger of lager uitvallen.
Neem contact op met je netbeheerder als de capaciteit van de aansluiting op je jaarnota niet correct is (bijvoorbeeld 3x50A in plaats van 3x25A).

Je fysieke aansluiting en de bijbehorende netbeheerkosten vallen onder de verantwoordelijkheid van je netbeheerder. Wij factureren deze kosten namens je netbeheerder op basis van de informatie die wij hebben ontvangen. Als er iets niet klopt, kunnen wij dat niet voor je aanpassen. Dat geldt ook voor de jaarnota. Daarom vragen we je om rechtstreeks contact op te nemen met je netbeheerder.

De contactgegevens van je netbeheerder vind je hier.

Hyperlinks
Contactgegevens netbeheerders
Je hebt zonnepanelen, maar er staat geen teruglevering op je jaarnota? Dat kan twee oorzaken hebben:

  • Je installatie is niet aangemeld in het Productie Installatie Register via www.energieleveren.nl. Ga naar de website en regel het alsnog.

  • De teruggeleverde stroom is nihil. Dat kan in de volgende situaties:
    • Er is geen (of nauwelijks) eigen opwek van stroom
    • Er is genoeg elektriciteitsvraag in huis, zodat er niks teruggeleverd wordt aan het stroomnet. De stroom die u opwekt, verbruikt u eerst in uw huis. Alleen de stroom die over is, levert u terug aan het stroomnet. Dit kan over de gemeten periode weinig of niets zijn.
    • Er hangt een conventionele meter in het pand waarbij de teruglevering terugdraait op de meter


Dat komt doordat we de stand van je slimme meter bij een nieuwe poging tóch konden uitlezen. In plaats van de door jouzelf opgenomen meterstand hebben we dus uiteindelijk de automatisch uitgelezen stand gebruikt. Zo weet je zeker dat de nota perfect overeen komt met jouw verbruik.
Je ontvangt je jaarnota één keer per jaar. Ben je net nieuw bij DELTA? Dan ontvang je de eerste jaarnota 12 maanden na de startdatum van je contract. Daarna ontvang je je jaarnota voortaan altijd in die maand.

Bekijk in MijnDELTA onder Mijn producten in welke maand je jouw jaarnota ontvangt.

Let op: Als je meerdere leveradressen hebt, kan het zijn dat je de jaarnota per adres op een ander moment ontvangt.

Hyperlinks
Klik hier voor uitgebreide uitleg over je jaarnota.



Neem contact met ons op. Je meterstanden kunnen om diverse redenen van je verwachting afwijken.